Ensamhet

Jag sitter här i min ensamhet och det är bara jag som vet,
att detta här är ett helvete som ingen utanför kan se.
Jag sitter här i min lilla bur jag är ett så kallat försöksdjur,
jag förstår inte denna grymhet mot oss men vi kan ju inte prata förstås.
Vi kan inte säga hur smärtan känns när ett brännjärn mot oss bränns jag
har hört att jag ska dränkas i kallt vatten för att se om jag kan leva lika länge som katten,
sedan slängs jag i sopkastet ner där ingen hör eller ser.
Här ligger jag nu, plågad och glömd bara för att människan ska vara frisk och sund
och jag är bara en lite hund


Kommentarer
Julia

Nu hittade jag den!

Bra skrivit!!

2010-05-21 @ 22:34:58
URL: http://vartnyahem.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0