Mamma

Mamma, du gav liv till mig och gav mig ett löfte om evig kärlek.
Du ska veta att jag är nöjd med det jag fått, den gåvan du gav mig.
Mamma, du har lärt mig att leva och lärt mig att gå.
Du ska veta att jag är nöjd med det jag fått, den gåvan du gav mig.
Mamma, du har lärt mig rätt och lärt mig fel.
Du ska veta att jag är nöjd med det jag fått, den gåvan du gav mig.
Mamma, du har älskat mig i vått och torrt och lärt mig älska tillbaka.
Du ska veta att jag är nöjd med det jag fått, den gåvan du gav mig.
Mamma, utan dig skulle jag inte klarat mig själv.
Du har lärt mig älska och lärt mig förstå.
Jag är så tacksam för den ärliga blick du gett mig på världen.
Du har visat mig både gott och ont.
Jag är mer än nöjd med allt du gett mig och nu när jag står på egna ben i livet,
tack vare dig, så behöver jag inte mer än din axel ibland och ditt hjärta som stöd.
Så länge du älskar mig så är jag lycklig och du har lovat mig evig kärlek.
Du har aldrig svikit ett löfte förr så därför vet jag att du talar sanning.
Tack för att du älskar mig. Jag älskar dig med.
Tack för allt du lärt mig och förlåt för det jag aldrig förstått.
Tack för allt du utstått och förlåt för allt som jag betyngat dig med.
Tack för all din ärlighet och förlåt för de gånger jag gett dig en lögn tillbaka.
Tack för att du är min mamma och varsågod att jag aldrig önskat mig en annan.
Du är helt enkelt bäst!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0