Som Alltid!

Hur ska jag veta?
Hur ska jag kunna veta något så stort?
Här jag står liten och ensam i min stora väld.
Med ett hjärta dunkandes i min ena hand,
med ett annat som tystnar mer och mer för varje minut
i min andra hand.
Vems är vems?
Vilket är mitt?
Vilket är ditt?
Så nyfiken på sanningen som ingen vet.
Här står jag mitt i gatan med de två hjärtana i mina händer
och kollar upp mot den svarta himlen
som lyses upp av miljontals stjärnor.
Här står jag och väntar på ett svar.
Ett riktigt svar. Inga lögner!
Aldrig mer ska jag falla för lögner, för misstag.
Men fortfarnade letar jag efter svar, som alltid.
Här står jag liten och ensam
i min stora värld
och letar efter svar...
Som alltid.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0