Sommarregn

En doft av sommarregn,
ett ljud av vindar,
utan värk,
att någon hindrar.

Jag vill springa,
tillsammans med dig,
och aldrig stanna,
ingen får stoppa mig.

För när all skönhet,
ej går att njuta,
när allt är planerat,
det går ej att sluta.

Vi kan inte stanna,
så fortsätt att springa,
vi kan inte stanna,
allt finns att vinna.

Gå ej ifrån mig,
det är dig jag behöver,
och doften av sommarregn,
ljudet som söver.

Och allt som är skönhet,
allt som är värt nåt,
är det enda jag vill se,
det enda som är gott.

Så gå ej ifrån mig,
det är dig jag behöver,
så gå ej ifrån mig,
det är du som mig söver.

Men sedan en dag,
när allting är över,
skall jag ta dig i handen,
vi skall resa tillsammans.

För du är mitt liv,
och jag har bara en önskan,
för du är mitt liv,
och jag vill leva när jag dör.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0