Vänta på mig!

Jag letar efter dig.
Kan du höra mig?
Jag saknar dig,
längtar du efter mig?
Jag har aldrig sett dig,
Du har aldrig träffat mig,
jag vet inte vem du är,
vi har ju trots allt bara träffats där.
Men där i drömmarnas land,
där tog du min hand.
Vi dansade natten lång,
till vacker fågelsång.
Mitt hjärta genomborras av nitar,
ty drömmarna gick i bitar.
Natten led mot sitt slut,
ur drömmen jag tvingades ut.
Jag vaknade i min egen säng,
och lämnade vår blomsteräng.
Bittra tårar grät jag så,
var det bara en dröm ändå?
Jag vägrar tro på det,
det ska de nog få se!
Min vän finns någonstans,
där ute i all sin glans.
Kan du vänta på mig?
Bara tills jag hittar dig.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0