Två vilsna själar

Två vilsna själar
som möts någonstans
Två vilsna själar 
som tappat kontrollen
i deras strävan efter lyckan 

De vill så gärna 
finna varandra
och finna lyckan 
tillsammans
Tre slitna ord är 
det enda som krävs
men modet finns inte 
hos någon av dem
hos de två vilsna själarna 

Tillsammans är vi starka,
sägs det och kraften vi får 
om vi håller ihop blir stor
Vad händer om vi vågar
vad händer om vi 
hoppas och tror? 

Hur ska vi våga bygga upp 
den tillit som vi slitit itu
precis som med våra hjärtan
som bundit oss samman?
Hur ska vi våga 
tro på varandra
och tro på en framtid ihop
om vi låter våra själar 
få vara ensamma 
i en flykt från det som vi båda vill ha? 

Vi vill båda och vi måste våga 
fånga upp våra slitna själar 
och ta upp kampen igen 
i vår jakt att nå kärleken 
som binder oss samman
Vi har hoppet 
och vi har tillgångarna 
till varandras nycklar
till våra hjärtan 

Låt oss finna varandra, 
så låt oss åter få ring 
Jag tänker inte säga 
"farväl Anna",
utan ett farväl 
är för gott 
och jag tänker inte 
släppa dig för evigt
utan vi kommer snart 
mötas igen 

Min vän, min kärlek
Vi kan om vi vill
och vi vågar 
så ge mig kraft,
ge mig mod så blir 
de två vilsna själarna 
två framgångsrika hjärtan 
med kärlek 
som binder oss 
samman med stjärnan 
som ledsaga


Kommentarer
Lollo

Gud vad du skriver fina dikter. Synd bara att man inte känner dig så bra. Men tack vare dina dikter så känns det precis som jag har känt dig länge... Fortsätt så. Så kanske det är någon rätt människa som läser dina dikter och vill göra en bok av dom... Tummen upp tjejen.



Kramar

2011-06-10 @ 18:21:57


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0